Вхід  

   

   

E-mail (для зареєстрованих)  

email

   

Корпоративна пошта  

   

Публікації  

   

Хто на сайті  

На сайті 69 гостей та 0 користувачів

   

Ступінь представлення будь-якого вищого навчального закладу (ВНЗ) в глобальну мережу Інтернет  доцільно оцінювати за допомогою рейтингу Webometrics Ranking of World's Universities (Cybermetrics Lab, National Research Council, Spain). Відомі і інші рейтинги, такі як Academic Ranking of World Universities (Shanghai Jiao Tong University), проте в цих рейтингах не фокусується увага на web-діяльності ВНЗ, а враховуються безліч інших факторів. Webometrics – один з найбільш авторитетних рейтингів у міжнародному освітньому середовищі; публікується двічі на рік – в січні та липні. Рейтинг університету визначається за спеціальною методикою, розробленою у відповідності до Берлінських принципів рейтингування ВНЗ (Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions), визначених ЮНЕСКО, та аналізує не освітню діяльність університету в цілому, а саме представлення ВНЗ в глобальній мережі Інтернет [2]. Цей рейтинг складається з використанням найбільших пошукових систем, враховує, зокрема, обсяг представлених у глобальній мережі Інтернет наукових публікацій, їх цитованість, посилання на матеріали сайтів з доменним іменем ВНЗ і т.д.

Одним із важливих компонентів рейтингу є вибір параметрів за якими оцінюється ВНЗ. В Webometrics для аналізу взято 4 параметри (рис. 1):

Visibility (Видимість) – число унікальних зовнішніх посилань (external links) на університетський домен. Дані беруться з систем Yahoo, LiveSearch, Exalead. Наприклад, у Вікіпедії (глобальній відкритій енциклопедії) є матеріал про університет і посилання на його сайт – це є зовнішнє посилання. Чим більше на сторонніх (зовнішніх) ресурсах вказуються адреси сайту ВНЗ – тим більше у нього зовнішніх посилань. З січня 2012 року, згідно заяви наукової групи Webometrics, група не змогла визначити цей параметр використовуючи дані від Google і Yahoo Explorer (Yahoo перейшов на пошуковий алгоритм Bing) і тому вибрала комерційну компанію Majestic SEO для отримання даних про посилання з зовнішніх доменів і кількість посилань з зовнішніх сайтів на сайти університетів світу [2];

clip image002

Рис. 1

Size (Розмір) – кількість сторінок, яка береться з чотирьох пошукових систем – google.com, yahoo.com, live.com (msn.com), exalead.com. Відповідно, матеріали сайту мають бути публічними і доступними для зовнішніх джерел, включаючи доступність для пошукових роботів із зазначених пошукових систем;

Rich files (Цінні файли) – кількість опублікованих на сайті університету файлів у таких форматах: Adobe Acrobat (.pdf), Adobe PostScript (.ps), Microsoft Word (.doc) та Microsoft Powerpoint (.ppt). Ці дані також отримують з пошукових систем Google, Yahoo Search, Live Search та Exalead). Зазвичай ці формати автори використовують для написання та публікації своїх робіт. Розміщення великої кількості документів у таких форматах на сайті університету свідчить про те, що там зберігаються не тільки адміністративні матеріали, але й наукові публікації;

Scholar – Google Scholar за допомогою цього параметру можна оцінити кількість наукових матеріалів та їх цитованість для кожної академічної установи. В цих результатах враховуються публікації, звіти та інші академічні матеріали.

Вага цих параметрів наступна (рис. 1): Visibility (Видимість)– 0.5, Size (Розмір)– 0.2 (0.1 з 2012 р.), Rich files (Цінні файли) – 0.15 (0.1 з 2012 р.), Scholar – 0.15 (0.3 з 2012 р.).

Як видно зі змісту параметрів робиться спроба оцінити наукову діяльність. Можна вказати на багато недоліків такої оцінки. Це і формалізм, і суб’єктивізм при виборі критеріїв та їх ваги, і неможливість оцінити реальне значення результатів наукових досліджень, і пріоритетність англомовних публікацій та інше. Але це є оцінка, яка охоплює важливі сторони діяльності наукових організацій і вимагає присутності цих організацій в глобальній мережі Інтернет.

2 лютого 2012 року опубліковано новий рейтинг Webometrics, в якому кількість університетів світу, що були прорейтинговані збільшилася до 20300. Крім того, відбулися зміни в методології рейтингування.

Перше місце у світовому рейтингу, традиційно обіймає Гарвардський університет. Серед українських ВНЗ у національному рейтингу на першому місті Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут». Загалом, до національного рейтингу увійшли 104 вітчизняних вищих навчальних закладів. На жаль, представництво українських університетів у порівнянні з рейтингом, що був оприлюднений у липні 2011 року, зменшилося на 33 позиції – тоді до цього переліку входило 137 ВНЗ.

ТОП-10 українських ВНЗ виглядає так (Рис. 2):

clip image004

Рис. 2

   
© Служба порталу НПУ імені М.П. Драгоманова